JOUW STRATEGIE OP ORDE IN 6 STAPPEN
Wil je jouw marketing- en sales processen optimaliseren en meer resultaat behalen?
Wij begeleiden je in zes overzichtelijker stappen naar een geïntegreerde aanpak.
Aanpak
Als je strategie uitgewerkt is bespreken we je wensen en doelen bij een eerste intake. Als je de behoefte hebt om je strategie tegen het licht te houden of verder uit te werken dan plannen we in overleg een strategie workshop in.
Stap 1. Ken je markt en je doelgroepen
Begrijp de behoeften en uitdagingen van jouw klanten. We analyseren je marktpotentieel, klantprofielen en de marketing kanalen die jouw klanten gebruiken. Onderdelen die we uitwerken zijn:
- Wat is je markt en hoe groot is het marktpotentieel
- Wat is het ideale klantprofiel en wie zijn jouw buyer personas
- Welke problemen lost je op voor uw klanten en wat zijn je USP’s
- Welke kanalen gebruiken jouw buyer personas om zich te oriënteren
- Via welke kanalen ga je je doelgroepen bewerken.
Stap 2. Onderscheidt je met je Unique Selling Points
Onderscheidend vermogen is noodzakelijk om op te vallen en klanten voor jou te laten kiezen. Met zichtbare USP’s bereik je een grotere doelgroep en genereer je meer leads en klanten.
Als je weet hoe je je onderscheidt van concurrenten val je op met elementen zoals je branding, extra functionaliteiten, kwaliteit, prijs en referenties.
Stap 3. Bepaal je marketing doelen en kies je communicatiekanalen
Hoe goed ben je online vindbaar met je website? Met een SEO-scan analyseren we de vindbaarheid en techniek van je website. De SEO-scan analyseert je website op een belangrijke onderdelen en onderzoekt de organische vindbaarheid op Google en Bing.
In ons eerste gesprek stellen we een overzicht samen van belangrijke zoektermen waarop je gevonden wilt worden en benoemen we belangrijke concurrenten. Tijdens de SEO en concurrentie scan onderzoeken we of er meer waardevolle zoektermen zijn voor je organisatie.
Stap 4. Campagnes en budgettering
Op basis van doelstellingen, marktpotentieel, buyer personas en marketing en sales kanalen stellen we marketing en sales campagnes op.
We werken met test campagnes die we op basis van resultaten optimaliseren en uitbouwen. Daarbij gebruiken we learnings uit andere cases en jouw kennis en ervaring van je specifieke markt.
Bij succes wordt een campagne uitgebouwd en is op basis van een test duidelijk welk budget nodig is en wat de kosten per lead of per sale zijn.
Stap 5. Inzet van je CRM en technologie
Moderne CRM en marketing automation systemen helpen meer leads en klanten te genereren in een kortere tijd. LeadBuilders werkt met CRM en marketing automation systemen zoals HubSpot. Meer informatie over HubSpot CRM vindt je bij EasyDialog.nl
De marketing en sales cyclus wordt verkort door inzichten in het koopproces van de individuele prospect en klant. Inzichten worden omgezet in focus en (geautomatiseerde) acties.
Stap 6. Meten en optimaliseren
De resultaten van campagnes worden constant gemeten. Op basis van data, statistieken en online bezoekersgedrag worden resultaten en conversies geoptimaliseerd.
Op basis van gegevens wordt de inzet van je marketing en sales kanalen aangepast. Een marketing- en sales proces moet flexibel en snel aan te passen zijn.
Onze experts staan klaar om jouw te helpen. Vul het formulier in of bel ons direct op +31 (0) 164 244 415.
We nemen snel contact met je op om jouw groeimogelijkheden te bespreken.