CREËER CONTENT DIE CONVERTEERT
Content is King! Met relevante content val je op en genereer je meer bezoekers en leads.
Goede teksten, illustraties, animaties, foto’s en video’s geven inhoud aan je boodschap.
Onze content specialisten creëren content die de aandacht trekt. Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden.
Waarom is je content strategie belangrijk?
- Een content strategie maakt de kans op succes voor je bedrijf groter.
- Een content strategie zet je om in een content creatie plan waardoor er structuur en houvast ontstaat.
- Je bereikt je doelen beter met een uitgewerkte content strategie en content creatie planning.
- Met een goede contentstrategie bereik je je doelgroep beter en is de conversie hoger.
- Door regelmatig nieuwe content te creëren en te posten wordt je beter gevonden in zoekmachines.
Klanten die we helpen
Wil je meer weten over content creatie?
Onze werkwijze om invulling te geven aan je content strategie en content creatie
Voor het creëren en plaatsen content weken we volgens de de volgende aanpak.
Stap 1. Doelen en doelgroepen
Wat zijn je concrete doelen? Meer website bezoekers, meer deelnemers voor je webinar, meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief, je rankings in Google verhogen of meer leads genereren?
Voor elke doelgroep stellen we een buyer persona profiel op. Welke content is interessant voor je doelgroep en via welke kanalen kun je content het beste delen.
Stap 2. Content creatie en verspreiding
Op basis van de content behoefte van je doelgroepen bepalen we voor welke thema’s we content gaan creëren en via welke content type we contetn gaan maken.
In stap 1 hebben we je doelgroepen uitgewerkt en weten we via welke kanalen we je content gaan aanbieden. Eenmaal geproduceerde content kun je via meerdere kanalen recyclen.
Stap 3. Content kalender
De productie van content kan tijdrovend zijn en de kwaliteit van content lijdt onder last minute productie. Je wilt weten wanneer je welke content creëert en op welke kanalen je de content plaatst.
Een content kalender zorgt voor een planning, structuur en rust in je organisatie. Omdat je vooruit werkt stijgt de kwaliteit en de resultaten van je content strategie.
Stap 4. Analyseren en evalueren
Op basis van je concrete doelstellingen stellen we KPI’s (Key Performance Indicators) op. Je kunt denken aan een stijging van het aantal bezoekers, inschrijvingen, downloads of leads.
Je resultaten meten we met Google Analytics en onze SEO software. Met de inzichten en resultaten verbeteren en stellen we je content strategie bij.
Wil je weten wat content creatie voor jou kan betekenen? Neem dan contact op.
Mail ons en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op.
Je kunt ons ook bellen of mailen;
Veelgestelde vragen over de inzet van content
Wat is een content strategie?
Welke type content zijn er?
- Blogs en Tips
- Webinars
- Podcasts
- Presentaties
- Case studies
- Branche onderzoeken
- Foto's, video's en vlogs
- Nieuwsbrieven
- White papers
- Infographics
- Checklists en handleidingen
- Et. cetera