• Over ons
  • info@leadbuilders.nl
  • +31 164 244 415
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
leadbuilders-logo

LeadBuilders

Simply more Sales

  • Home
  • Diensten
      • Online Marketing
      • Zoekmachine adverteren (SEA)
      • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
      • Social media adverteren
      • Conversie optimalisatie
      • Telemarketing & ABM
      • Telemarketing
      • Account based marketing
      • Sales automation
      • Sales optimalisatie
      • Webdesign
      • Website design
      • Nieuwe website
      • Landingspagina’s
      • Content creatie
  • Workshops
    • Telemarketing
    • LinkedIn
    • Online marketing
    • Business coaching
  • Quick scans
    • SEO scan
    • SEA scan
    • Sales scan
  • Strategie
  • Contact

SALES OPTIMALISATIE SCAN

Met een analyse van je sales processen weet je of er meer resultaat haalbaar is met je sales team. Door sales processen efficiënt en effectief in te richten is er vaak winst te behalen.

We analyseren het sales proces van het pro-actief benaderen van prospects, het tijdig opvolgen van leads, tot het afsluiten van de order.

VRAAG EEN SALES SCAN AAN
Rapport van analyse van een sales proces

Wat zeggen de statistieken over de effectiviteit van sales organisaties?

  • Tot 47% van sales professionals volgt een prospect niet gestructureerd op.
  • Tot 25% van de sales medewerkers stopt nadat ze 2 pogingen gedaan hebben om in contact te komen met een prospect.
  • Slecht 15% van de sales medewerkers maakt 3 contactpogingen en stopt dan.
  • Enkel 10% van alle sales mensen maken meer dan 3 of meer contacten. Dit zijn de volhouders.
  • Daar staat tegenover dat je gemiddeld 4 tot 8 contacten nodig hebt om een sale te maken.
  • Samengevat; er is vaak ruimte voor verbetering

Klanten die we helpen

Informatie over sales optimalisatie

Contact formulier

Aanpak en werkwijze bij sales optimalisatie

leadBuilders heeft een praktische aanpak bij sales optimalisatie trajecten. Onze aanpak en werkwijze in het kort.

Huidige situatie

We starten met een analyse van uw markt, doelgroepen, buyer personas en de buyer journey. We gaan uit van de behoefte van uw prospects.

We brengen de huidige sales processen in beeld. Hoe worden inbound leads opgevolgd en wat doet sales aan proactieve acquisitie.

In deze 0-meting leggen we de huidige resultaten vast en benoemen we de doelstellingen.

Systemen & Tools

Zonder inzicht in sales activiteiten en resultaten kun je niet sturen en coachen. We kijken naar de CRM, marketing automation of sales automation systemen die gebruikt worden.

Daarnaast analyseren we de kwaliteit van tools zoals presentaties, inbound en outbound belscripts en offertes.

Bij elk onderdeel leggen we mogelijke verbeterpunten meteen vast en heb je een overzicht met quick wins.

Verbeter mogelijkheden sales processen

De verbeter mogelijkheden in je sales processen worden geranked op basis van impact, complexiteit en kosten. In overleg wordt een keuze en planning gemaakt en worden wijzigingen doorgevoerd.

De uitvoering hiervan kan het beste door het eigen sales management doorgevoerd worden. Commitment is nodig om het gewenste resultaat te behalen.

Coachen en continu verbeteren

Veranderingen in sales processen en gedrag bij sales mensen doorvoeren is complex. Coaching door sales management is noodzakelijk om resultaten langdurig te borgen.

Sales optimalisatie is een proces dat constant aandacht nodig heeft. Op basis van KPI’s en/of een sales dashboard monitor je langdurig de voortgang en resultaten.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van sales optimalisatie?

Mail ons en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Je kunt ons ook bellen of mailen;


T: +31 164 244415
E: info@leadbuilders.nl

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen over sales optimalisatie

Hoe pakken jullie sales proces optimalisatie aan?

Sales proces optimalisatie bestaat uit meerdere onderdelen. Een sales coach analyseert processen en voert interviews met het sales management en sales medewerkers. De bevindingen worden tussentijds gerapporteerd.
  1. We analyseren de huidige situatie en resultaten van het overdragen en opvolgen van  inbound leads vanuit marketing.
  2. We onderzoeken hoe snel sales leads opvolgt en proactief acquisitie pleegt via telemarketing, email en social media kanalen als LinkedIn.
  3. We kijken naar de kwaliteit van de tools zoals scripts, emails en offertes.
Op basis van de onderzoeken ontvangt u een rapport met de verbeter mogelijkheden op kort en langere termijn en een inschatting van de investeringen.

Wie verzorgt het sales optimalisatie proces?

De analyse en de interviews worden verzorgd door een ervaren sales coach met meer dan 25 jaar ervaring in sales management en sales optimalisatie.

Wat levert een sales optimalisatie traject op?

Dat is vooraf lastig te voorspellen. Na een quick scan en een kennismaking kunnen we een eerste inschatting geven. Het eindresultaat is grotendeels afhankelijk van het commitment van het sales management en de kwaliteit van de interne coaching en begeleiding van sales medewerkers.

Footer

BEDRIJFSGEGEVENS

LeadBuilders BV
Lourdesplein 1
4615 EX Bergen op Zoom

Tel.: +31 164 244 415
KvK: 20138115
BTW: NL 819052450.B01
IBAN: NL57 RABO 0139033688

Diensten

  • Zoekmachine adverteren
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Social media adverteren
  • Conversie optimalisatie
  • Online marketing
  • Telemarketing
  • Account based sales
  • Coaching

Over LeadBuilders

  • Over ons
  • Tips
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter

LeadBuilders © 2025 Privacy statement & disclaimer

LeadBuilders gebruikt cookiesOkLiever nietMeer weten over cookies?