• Over ons
  • info@leadbuilders.nl
  • +31 164 244 415
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
leadbuilders-logo

LeadBuilders

Simply more Sales

  • Home
  • Diensten
      • Online Marketing
      • Zoekmachine adverteren (SEA)
      • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
      • Social media adverteren
      • Conversie optimalisatie
      • Telemarketing & ABM
      • Telemarketing
      • Account based marketing
      • Sales automation
      • Sales optimalisatie
      • Webdesign
      • Website design
      • Nieuwe website
      • Landingspagina’s
      • Content creatie
  • Workshops
    • Telemarketing
    • LinkedIn
    • Online marketing
    • Business coaching
  • Quick scans
    • SEO scan
    • SEA scan
    • Sales scan
  • Strategie
  • Contact

CONVERSIE OPTIMALISATIE

Via Conversie Optimalisatie of Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) verhoog je de conversie van een website bezoeker naar het gewenste doel.

Het concrete resultaat is meer leads, inschrijvingen, deelnemers of verkopen. Dat maakt conversie optimalisatie interessant om toe te passen.

Meteen contact
Conversie Optimalisatie LeadBuilders

Waarom is conversie optimalisatie waardevol?

  • Met conversie optimalisatie verhoog je de opbrengsten uit je marketing campagnes en je advertentie campagnes.
  • Je verdient je investeringen in je website en online activiteiten sneller terug door de inzichten die je krijgt.
  • Je krijgt inzicht in in het gebruik van je website door bezoekers en redenen waarom bezoekers niet converteren.
  • Met de resultaten uit conversie optimalisatie trajecten verbeter je je website, maar ook andere marketing kanalen.
  • Conversie Ratio Optimalisatie kun je dus inzetten om meerdere redenen.

Klanten die we helpen

Wil je meer weten over Conversie Optimalisatie?

Neem contact op

Onze aanpak bij Conversie Optimalisatie

Voor het verhogen van je online resultaten werken we volgens de volgende aanpak.

Stap 1. Data en inzichten verzamelen

Als eerste stap analyseren we de huidige statistieken en resultaten van je website. Bijvoorbeeld met google Analytics. We stellen doelen op en meten de momenten waar bezoekers twijfelen of afhaken.

Op basis van de gegevens uit de trechters van Google Analytics, een technische scan van je website en de verkregen inzichten bepalen we wat en waar het beter kan op je website.

Stap 2. Opstellen van verbeterpunten

Op basis van de inzichten stellen we concrete verbeterpunten op. Wat zijn de wins op korte en langere termijn en welke middelen, mensen en budget hebben we nodig om het traject in te gaan.

In overleg prioriteren we de verbeterpunten en maken we een keuze en een planning. Pakken we eerst een project met een kleine of grote impact aan?

Stap 3. Formuleren van hypotheses

Een hypothese is een stelling die nog niet bewezen is en die dient als experiment voor het optimaliseren van een onderdeel van je website.

We benoemen een knelpunt en bedenken hoe we het knelpunt op kunnen lossen. We maken hypotheses concreet meetbaar door de huidige statistieken te vergelijken met toekomstige statistieken nadat we wijzigingen hebben doorgevoerd of wanneer er een test loopt.

Stap 4. Experimenteren en analyseren

Via A/B testen experimenteren we met wijzigingen in je website. Met voldoende bezoekers geeft een A/B test snel betrouwbare resultaten.

Op basis van resultaten, cijfers en recording van bezoekersgedrag bepalen we welke veranderingen een aantoonbaar positief effect hebben. Daarna kunnen we deze wijzigingen doorvoeren op de betreffende website pagina’s.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Conversie Optimalisatie?

Mail ons en we nemen contact met je op.

Je kunt ons ook bellen of mailen;


T: +31 164 244415
E: info@leadbuilders.nl

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie of conversie ratio optimalisatie?

Bij conversie optimalisatie is het doel om het conversiepercentage van website bezoekers te verhogen. Met het conversiepercentage bedoelen we bij LeadBuilders het percentage bezoekers dat overgaat tot bijvoorbeeld een aankoop, inschrijving, aanmelding, contact opneemt via de telefoon, een contactformulier invult of een gesprek aangaat via de live chat of chatbot.

Wat is een hypothese?

Een hypothese is een stelling waarin je op basis van huidige statistieken en inzichten aangeeft wat je verwacht te realiseren bij het doorvoeren van wijzigingen op je website. Een hypothese is dus een veronderstelling die nog niet bewezen is. Bijvoorbeeld: "Door live chat pas na 1 minuut in plaats van na 10 seconden aan te bieden verwachten we dat meer bezoekers een live chat gesprek aangaan".

Wat voor systemen gebruiken jullie bij conversie optimalisatie?

Naast Google Analytics gebruiken we speciale website optimalisatie software van Crazy Egg voor A/B testen, klikmaps, heatmaps, scrollmaps en recordings van bezoekers.

Footer

BEDRIJFSGEGEVENS

LeadBuilders BV
Lourdesplein 1
4615 EX Bergen op Zoom

Tel.: +31 164 244 415
KvK: 20138115
BTW: NL 819052450.B01
IBAN: NL57 RABO 0139033688

Diensten

  • Zoekmachine adverteren
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Social media adverteren
  • Conversie optimalisatie
  • Online marketing
  • Telemarketing
  • Account based sales
  • Coaching

Over LeadBuilders

  • Over ons
  • Tips
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter

LeadBuilders © 2025 Privacy statement & disclaimer

LeadBuilders gebruikt cookiesOkLiever nietMeer weten over cookies?