CONVERSIE OPTIMALISATIE
Via Conversie Optimalisatie of Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) verhoog je de kans dat een bezoeker het doel dat je voor ogen hebt realiseert.
Het concrete resultaat is bijvoorbeeld meer leads, inschrijvingen, deelnemers of verkopen. Dat maakt conversie optimalisatie interessant om toe te passen.
Waarom is conversie optimalisatie waardevol?
- Met conversie optimalisatie verhoog je de opbrengsten uit je marketing campagnes en je advertentie campagnes.
- Je verdient je investeringen in je website en online activiteiten sneller terug door de inzichten die je krijgt.
- Je krijgt inzicht in in het gebruik van je website door bezoekers en redenen waarom bezoekers niet converteren.
- Met de resultaten uit conversie optimalisatie trajecten verbeter je je website, maar ook andere marketing kanalen.
- Conversie Ratio Optimalisatie kun je dus inzetten om meerdere redenen.
Klanten waarvoor we mogen werken
Wil je meer weten over Conversie Optimalisatie?
Onze aanpak bij Conversie Optimalisatie
Voor het verhogen van je online resultaten werken we volgens de volgende aanpak.
Stap 1. Data en inzichten verzamelen
Als eerste stap analyseren we de huidige statistieken en resultaten van je website. Bijvoorbeeld met google Analytics. We stellen doelen op en meten de momenten waar bezoekers twijfelen of afhaken.
Op basis van de gegevens uit de trechters van Google Analytics, een technische scan van je website en de verkregen inzichten bepalen we wat en waar het beter kan op je website.
Stap 2. Opstellen van verbeterpunten
Op basis van de inzichten stellen we concrete verbeterpunten op. Wat zijn de wins op korte en langere termijn en welke middelen, mensen en budget hebben we nodig om het traject in te gaan.
In overleg prioriteren we de verbeterpunten en maken we een keuze en een planning. Pakken we eerst een project met een kleine of grote impact aan?
Stap 3. Formuleren van hypotheses
Een hypothese is een stelling die nog niet bewezen is en die dient als experiment voor het optimaliseren van een onderdeel van je website.
We benoemen een knelpunt en bedenken hoe we het knelpunt op kunnen lossen. We maken hypotheses concreet meetbaar door de huidige statistieken te vergelijken met toekomstige statistieken nadat we wijzigingen hebben doorgevoerd of wanneer er een test loopt.
Stap 4. Experimenteren en analyseren
Via A/B testen experimenteren we met wijzigingen in je website. Met voldoende bezoekers geeft een A/B test snel betrouwbare resultaten.
Op basis van resultaten, cijfers en recording van bezoekersgedrag bepalen we welke veranderingen een aantoonbaar positief effect hebben. Daarna kunnen we deze wijzigingen doorvoeren op de betreffende website pagina’s.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van Conversie Optimalisatie?
Mail ons en we nemen contact met je op.
Je kunt ons ook bellen of mailen;
Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie
Wat is conversie optimalisatie of conversie ratio optimalisatie?
Wat is een hypothese?
Wat voor systemen gebruiken jullie bij conversie optimalisatie?
Meer leads en klanten? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Maximaal een keer per maand mailen we tips op het gebied van Marketing en Sales.