MARKETING & SALES AUTOMATION
Een geïntegreerde sales en marketing aanpak vraagt om professionele software.
Met marketing & sales automation software automatiseer je onderdelen van je processen, krijg je inzicht in klantgedrag en verhoog je conversies.
LeadBuilders werkt dagelijks met verschillende systemen en kent de voor en nadelen uit de praktijk.
Wat levert automatiseren van marketing & sales processen op?
- Marketing & sales automation software automatiseert terugkomende repetitieve taken en levert tijdwinst op.
- Marketing en sales automation systemen leveren je inzicht in het klantgedrag op je website. Hoe komen ze op je website, welke pagina’s bezoeken ze en waar gaat de interesse naar uit ze op je website komen, waar de interesse naar uit.
- Door gedrag om te zetten in een scoring model worden leads beter gekwalificeerd voordat ze overgedragen worden aan sales.
- Sales heeft een beter inzicht wanneer men met een prospect of klant contact op moet nemen. Op basis van het gedrag van prospects en klanten maakt de software automatisch taken aan voor sales
- Je bespaart tijd, capaciteit en geld door te investeren in automation. En iedereen werkt vanuit hetzelfde systeem
Klanten die we helpen
Starten met marketing & sales automation?
Wil je meer weten over de mogelijkheden van het automatiseren van marketing & sales taken?
Mail ons en we nemen contact met je op.
Je kunt ons ook bellen of mailen;
Veelgestelde vragen over automation
Wat is marketing automation?
Een veel gebruikte term binnen marketing is marketing automation. Volgend meerdere definities heeft marketing automation betrekking op software die door marketing afdelingen gebruikt wordt met als doel om de efficiëntie en effectiviteit van online marketing campagnes te verhogen via het automatiseren van terugkomende taken en door inzicht te krijgen in de interesse van je prospects en klanten.
Wat is sales automation?
Sales automation systemen worden gebruikt om sales processen te automatiseren en om sales medewerkers te ondersteunen bij de uitvoering. De trend is dat marketing en sales automation systemen vanuit 1 geïntegreerde oplossing aangeboden worden. Het doel is dat sales mensen minder tijd besteden aan simpele taken, de juiste informatie van klanten kunnen raadplegen en meer tijd besteden aan klanten.
Wat zijn de voordelen van marketing en sales automation?
Marketing en sales automation kent meerdere voordelen:
- Tijdwinst door het automatiseren van herhalende taken.
- Campagnes ontwerpen en verzorgen vanuit één centraal systeem.
- Het verstevigd de samenwerking tussen marketing en sales afdelingen.
- Bedrijven genereren meer leads van een betere kwaliteit.
- De conversie van een lead naar een sale ligt vaak hoger.