ACCOUNT BASED SALES
Account based marketing & sales is een strategie waarbij je een beperkt aantal bedrijven intensief bewerkt.
Marketing en sales werken hierbij samen om grote interessante bedrijven klant te maken
leadBuilders helpt bij het bedenken en uitvoeren van van een account based marketing/sales aanpak.
Waarom is een account based marketing/sales aanpak interessant?
- Uit onderzoek blijkt dat de DMU bij bedrijven de voorkeur geven aan gepersonaliseerde aanbiedingen.
- Via ABM hebben marketing en sales afdelingen een gezamenlijk belang en werken ze beter samen.
- De omzet van een ABM klant is aanzienlijk hoger dan van een gemiddelde klant.
- Door een focus om een beperkt aantal bedrijven werk je efficiënter en krijg je snel feedback.
- De marketing en sales cycli zijn korter bij een ABM strategie.
Klanten die we helpen
Starten met account based sales?
Onze aanpak bij Account Based Marketing & Sales
Je vindt een korte beschrijving van onze aanpak om je te helpen bij Account Based marketing en Sales. De stappen worden in een samenwerking uitgewerkt
1. Stel je target list samen
Wat is jouw “Most Wanted List” aan bedrijven? Dit zijn bedrijven waar je ontzettend graag voor wilt werken.
We stellen je “Ideale Klantprofiel” (ICP) op. Op basis van dit profiel selecteren we bedrijven die aan dit profiel voldoen en maken hierin keuze voor een beperkt aantal bedrijven.
2. Verzamel informatie
We verzamelen zoveel mogelijk relevante informatie over de bedrijven in je target list. Hiervoor maken we gebruik van diverse bronnen.
Deze informatie registreren we in je CRM en/of marketing automation systemen. Als de scoringskans groot genoeg is gaan we over tot actie.
3. Content creatie & contact
In overleg maken we content om de DMU te interesseren voor je dienst of product. Dit kan een artikel, online webinar, checklist, case beschrijving of een speciale landing pagina zijn.
Leg een eerste contact via LinkedIn en blijf de DMU daarna bewerken met vervolgacties. Via LinkedIn, e-mail, account based ads et.cetera. Als je maar blijft opvolgen en volhouden.
4. Evalueer en monitor
De investeringen in account based campagnes zijn hoog. Daarom is het monitoren van de voortgang belangrijk Marketing automation systemen kunnen daar bij helpen.
Je hebt rechtstreeks contact met de medewerkers van leadBuilders die de ABM activiteiten voor je verzorgen. Daarnaast evalueren we de voortgang per account regelmatig.
Wil je aan de slag met Account Based marketing & Sales en wil je weten wat LeadBuilders voor jou kan betekenen?
Mail ons en we nemen contact met je op. Je kunt ons ook bellen of mailen;