JE STRATEGIE OP ORDE
In 6 stappen naar een geïntegreerde marketing en sales aanpak die je resultaten verbeteren.
Marketing en Sales zijn essentieel om je sales funnel gestructureerd te vullen.
Concurrenten doen hun best om in dezelfde doelgroep klanten te werven. Daarom is je strategie van belang.
Aanpak
Als je strategie uitgewerkt is bespreken we je wensen en doelen bij een eerste intake. Als je de behoefte hebt om je strategie tegen het licht te houden of verder uit te werken dan plannen we in overleg een strategie workshop in.
Stap 1. Je markt en je doelgroepen
De eerste stap is om je markt, je doelgroepen en het koopproces van je klanten te kennen. In deze stap beschrijven we de customer journey van je buyer personas. Onderdelen die we uitwerken zijn:
- Wat is je markt en hoe groot is het marktpotentieel
- Wat is het ideale klantprofiel en wie zijn jouw buyer personas
- Welke problemen lost je op voor uw klanten en wat zijn je USP’s
- Welke kanalen gebruiken jouw buyer personas om zich te oriënteren
- Via welke kanalen ga je je doelgroepen bewerken.
Stap 2. USP’s waarmee je opvalt
Onderscheidend vermogen is noodzakelijk om op te vallen en klanten voor jou te laten kiezen. Met zichtbare USP’s bereik je een grotere doelgroep en genereer je meer leads en klanten.
Als je weet hoe je je onderscheidt van concurrenten val je op met elementen zoals je branding, extra functionaliteiten, kwaliteit, prijs en referenties.
Stap 3. Marketing doelen en communicatiekanalen
Hoe goed ben je online vindbaar met je website? Met een SEO-scan analyseren we de vindbaarheid en techniek van je website. De SEO-scan analyseert je website op een belangrijke onderdelen en onderzoekt de organische vindbaarheid op Google en Bing.
In ons eerste gesprek stellen we een overzicht samen van belangrijke zoektermen waarop je gevonden wilt worden en benoemen we belangrijke concurrenten. Tijdens de SEO en concurrentie scan onderzoeken we of er meer waardevolle zoektermen zijn voor je organisatie.
Stap 4. Campagnes en budget
Op basis van doelstellingen, marktpotentieel, buyer personas en marketing en sales kanalen stellen we marketing en sales campagnes op.
We werken met test campagnes die we op basis van resultaten optimaliseren en uitbouwen. Daarbij gebruiken we learnings uit andere cases en jouw kennis en ervaring van je specifieke markt.
Bij succes wordt een campagne uitgebouwd en is op basis van een test duidelijk welk budget nodig is en wat de kosten per lead of per sale zijn.
Stap 5. Inzet van technologie
Moderne CRM en marketing automation systemen helpen meer leads en klanten te genereren in een kortere tijd. LeadBuilders werkt met CRM en marketing automation systemen zoals HubSpot. Meer informatie over HubSpot CRM vindt je bij EasyDialog.nl
De marketing en sales cyclus wordt verkort door inzichten in het koopproces van de individuele prospect en klant. Inzichten worden omgezet in focus en (geautomatiseerde) acties.
Stap 6. Meten en constant optimaliseren
De resultaten van campagnes worden constant gemeten. Op basis van data, statistieken en online bezoekersgedrag worden resultaten en conversies geoptimaliseerd.
Op basis van gegevens wordt de inzet van je marketing en sales kanalen aangepast. Een marketing- en sales proces moet flexibel en snel aan te passen zijn.
Bewerk jouw doelgroepen via de juiste inzet van marketing kanalen.
Onze experts helpen je om meer leads en klanten te genereren.
Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op.
Bellen of mailen kan natuurlijk ook.